Summa sidvisningar

söndag 17 februari 2013

Gubbkvartetten - en skam för mello!

Ja, jag blir faktiskt riktigt upprörd över att den här kvartetten gick till final. Jag tycker inte ens den borde tagits ut till delfinalen ens. Hur tänkte de där?
Själv har jag sett melodifestivalen sen jag var ganska liten, jag trodde i min enfald att det var fråga om familje-underhållning. Men texten inte bara är en enda stor drift med melodifestivalen, den är direkt olämplig för barn. För tycka vad man vill om svordomar, inte vill vi väl att små barn ska sjunga den här refrängen? De vuxna som tycker det är gulligt med små barn som svär måste väl ändå vara försvinnande få. Det är väl samma människor som låter barnen få smaka en klunk av alkoholen när de har fest för att det är ju gulligt.

Vi kommer se den här finalen och det kommer finnas barn i sällskapet. När de här spelar kommer vi byta kanal. För det är direkt olämpligt för de smås öron. Och vad händer om de ve och fasa vinner och går till internationella finalen. Vi kommer inte ens gå vidare i semin för de flesta andra länder skulle rygga undan av texten.

I övrigt skrattade jag nog mest åt sista bidraget. Smurfans låt försvann liksom i uppmärksammandet av hennes nedre regioner. Piinsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar