Summa sidvisningar

söndag 3 februari 2013

Dagen efter mello

Nu har jag smält gårkvällens debacle. Kom igen, vad var det fråga om egentligen? Först funkar inte snabbreprisen och de får börja om. Sen visas det femte bidraget innan det utropas av programledarna. Såna tekniska missar är inte OK även om det är direktsändning. Vi har haft systemet i hur många år som helst så erfarenheten finns ju - egentligen. Det är bara att hålla tummarna för att det inte upprepas.

Sett till bidragen så var det ju ingen toppnivå direkt. Gosa fick mig osökt att tänka på -80 talet både låtmässigt och utseendemässigt. En ung version av Gigi Hamilton då det begav sig. Hur den kunde hamna i topp 5 är för mig helt obegripligt. Och hur får en 17-årig hetero kille för sig att se ut som en manga-transa?? Kvällens behållning för mig var saxofonen i sista bidraget. Saxofon är bara så manligt och får iallafall mig att smälta.

Kul öppningsnummer med Eva Hamilton dock. Och bra programledare. Tänk om de kunde få leda stora finalen istället för Petra Mede. Men det lär tyvärr inte hända. För migär det obegripligt att hon fick förtroendet efter fiaskot 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar