Summa sidvisningar

torsdag 16 maj 2013

semifinal 2 pingvinmamman style

OK, here we go -again

Lettland - here we go, Gary Glitter möter sex pistols, ,en de verkar iallafall ha kul.
San Marino, ännu en trist ballad.
Makedonien, Oh, no, no, no... Har de hyrt in  "Augustina"?
Azerbajdzjan (tur det finns stavningskontroll på plattan), en av de bättre hittills, även om det inte säger särskilt mycket. Kul med dansaren i glasburen.
Finland, den här gillar jag. Äntligen lite fart. Kanske lite osmakligt med slutet dock.
Malta, Don't quit your day-job.
Bulgarien, folkmusik möter rock. Kan gå hem.
Island, har aldrig vunnit och lär väl knappast göra det Ivar heller. Plus i kanten för att han sjunger på isländska ändå. Och till lördagens final kan han kanske gå.
Grekland, nej det här går Inte hem hos mig. Deprimerande dåligt.
Israel, forgettable. Och klänningen var inte särskilt bra på henne.
Armenien, ganska bra faktiskt och sammetsblicken kan definitivt få dem vidare.
Ungern, ger mig lite Simon and Garfunkel vinbär vilket jag gillar. Kul scen bakgrund. Synd att det inte blev lite på svenska, det kunde varit lite kul.
Norge, riktigt bra låt!
Albanien, Born in the USA-intro sedan suggestiv musik.NJA.... De ha passerat bäst före datum.
Georgien, en bra ballad med mycket känsla.
Schweiz, Ja, finalplats.
Rumänien, Nej, nej, nej!! Mina stackars öron vill Inte höra den här igen och mina ögon vill Inte se den här Freddy Mercury-wannabeen igen.


Vidare enligt mig:

Azerbajdzjan
Finland
Island
Armenien
Ungern
Norge
Georgien
 Schweiz
Lettland
Bulgarien




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar