Summa sidvisningar

tisdag 14 maj 2013

semifinal 1 - som jag ser den

Eurovision semifinal 1.

Petra Mede dyker upp klädd som lilla sjöjungfrun.

Österrike: OK låt, kanske inget wow men OK.
Estland.....gäsp... Zzzzzzzz
Slovenien: xena - krigarprinsessan
Kroatien, känns rätt klassisk balkan vilket i sig är rätt uppfriskande.
Danmark: lite favorittippade, jag tycker den är ganska intressant och klart värd en finalplats.
Ryssland: Vilken fantastisk pipa! Men fråga är om det räcker.
Ukraina: Får mig att tänka på Roger Pontare vilket kanske inte är ett särskilt bra betyg.
Nederländerna: zzzzzz igen. Vill bara snabbspola förbi den här sega historien.
Montenegro: Jorden anropar... Montenegro. Rymdgubbarnas "dans" får mig att tänka på robot dansen ett annat år, ett annat land. Bör inte ha någon chans på final.
Litauen: Liksom Österrike, helt OK utan att vara wow.
Vitryssland: Så kan man nog se ut iklädd en fransgardin. Ganska medryckande låt i vart fall.
Moldavien: Att kamma över flinten fick en ny förebild... Seg låt.
Irland: Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det här. Fet skär lite i öronen.
Cypern: *Host* nu satte jag teet i vrångstrupen. Klänningen lär vara det man minns från Cyperns framträdande.
Belgien: OK låt igen.
Serbien:  Helt klart ett bidrag man ska lyssna på och inte titta.

Vilka 10 ska då till final?? Svårt att hitta hela tio bidrag till finasl men så här får det väl bli.

Österrike
Kroatien
Danmark
Vitryssland
Litauen
Belgien
Ryssland
Serbien
Irland
Slovenien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar