Summa sidvisningar

måndag 22 juli 2013

hemgjord bodyscrub

Trots att jag inte haft så mycket semester har jag i år fått lite fin solbränna. Till stor del är den ett resultat av min semestervecka på Getterön. Tyvärr fjällar jag lite, främst på benen. Nu när vi ska iväg några dagar till kusten igen så är det kanske bäst att göra något åt det.

Det bästa är det enklaste. Helt enkelt att peela kroppen. Min bodyscrub var slut så jag googlade runt efter en bra scrub att göra själv och resultaten var eniga. Olivolja och vanligt socker.

Jag tog 1 del olivolja och 2 delar socker, rörde ihop ordentligt och tillsatte vaniljarom samt några droppar hushållsfärg.
Använde när jag duschade efter kvällens träningspass och kan bara rekommendera denna enkla, billiga och helt naturliga scrub.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar