Summa sidvisningar

fredag 12 juli 2013

dagens ve(ä)rk

Vaknade lite stel i kroppen, men OK. Så jag tog tag i dagens sysslor som innefattade att gräva planteringsdiket för mina efterlängtade bärbuskar. Vi byggde huset för 4 år sen och äntligen, äntligen ska jag få mina önskade buskar.

Svarta och röda vinbär samt krusbär. Vinbär till gele, svarta även till saft, och krusbär just för att de är krusbär. Buskar som fanns i min älskade morfars trädgård. Barndomsminnen.

Det blev mycket att gräva, 60 cm brett, 40 cm djupt och drygt 2 meter långt. Pust! Det var ett hårt jobb och solen var varm så efteråt blev det en tripp till Attarpsbadet för välbehövlig svalka. Då började det kännas mer, blev tvungen att hoppa i bassängen från stående för jag kunde inte sätta mig ner på kanten. Kom inte ner ;)

Och nu, när jag ligger i sängen och ser på film med älsklingen undrar jag seriöst hur jag ska komma ur sängen imorgon. Och imorgon bitti ska jag vara med och städa kyrkan för att sedan plantera buskarna. Hmmmmm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar