Summa sidvisningar

tisdag 26 mars 2013

Påskvecka - mat, motion och annat kul

I år är påsken tidig. Särskilt om man tittar ut och ser snön som fortfarande dröjer sig kvar på marken och den kalla morgontemperaturen på flera minusgrader. Påskveckan inleddes ju redan i söndags med palmsöndagen som firas till minne av hur Jesus red in på åsnan i Jerusalem.

Här hemma har vi påskpysslat en del så klart. Jag älskar ju sånt. Bl.a har jag gjort en tjusig kycklingkruka som kan fyllas med antingen en blomma eller godis, vi får väl se vad jag väljer. Tänkte även göra ett påskägg lite snyggare till älsklingen. Men allt sånt kommer jag att visa i pysselbloggen.

Nu är det påskvecka och på lördag är det påskafton med traditionsenlig påskmat hos mina föräldrar. Jag vet att det kommer dukas upp med massor av mat, jag vet också vad som är mina svagheter och vad jag inte gillar. Janssons t.ex, inte min grej. Sill, mmm det gillas. Omelett, prinskorv och köttbullar... för att inte tala om ägghalvorna med kaviargrädde på, det enda jag egentligen Måste ha på påskbordet. Ägg är bra, grädde är väldigt onyttigt men allt med måtta en sådan dag - och ordentlig träning på gymmet andra dagar.

Ikväll har jag anmält mig till boxpasset utan att veta om någon annan som ska dit - som vanligt. Att gå ensam till såna här pass har aldrig bekymrat mig, det ordnar sig. I värsta fall får jag köra mot instruktören - det har hänt - men då får jag värsta grymma träningen också. För vem kan maska då??

Imorgon Sh'bam lunchträning, jag är inte så duktig men det är grymt kul! Torsdag gymma med älsklingen som fick ett 10-kort i julklapp av mig (inte hans grej men alla behöver lite styrka).

Fredag finns CXen men det är långfredag. Får se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar