Summa sidvisningar

onsdag 13 mars 2013

Om att sikta mot stjärnorna

Det sägs att om man ska sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna.
Det innebär ju att sätta höga mål så man kommer en bit på vägen.

De närmaste 10 veckorna satsar jag på att bli så fit som möjligt, det handlar inte enbart om vikten som många kanske tror utan även om sammansättningen i kroppen. Idag har jag en alltför hög fettprocent och alldeles för låg muskelprocent vilket kan bero på många faktorer.

Dels har jag ett stillasittande jobb, dels har det med andra saker att göra relaterat till ålder mm. Det handlar även om det där med att vara i en långvarig relation, kroppen blir bekväm, älsklingen älskar en oavsett vad och jag hörde t.o.m att det kan bero på att ens partner göder en lite för att ens attraktivitet på "marknaden" ska minska. Om det sista är sant eller inte låter jag vara osagt.

Jag har fått tillsagt av sjukgymnasten på VC att jag måste åtgärda vissa saker för min hälsas skull. De mäter och kollar diagram osv och det har föga att göra med hur man ser ut med kläder på.

Att jag sätter de här tio veckorna som mål är för att det känns som en bra motivation med Schlagerfinalen som mål. Hur långt jag kommer till dess återstår att se för man måste ändå skynda långsamt. Men jag siktar mot stjärnorna så att jag åtminstone når trädtopparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar