Summa sidvisningar

tisdag 12 mars 2013

Jag har bestämt mig!

Jag vet att jag bestämt mig många gånger men jag ska verkligen kämpa nu. Om mindre än 10 veckor är det Eurovision i Malmö och till dess ska jag ha nått en bättre form. Nej, jag inbillar mig inte att jag kommer vara i mål men en bra bit på väg ska jag vara.

Nu måste jag köra hela vägen in i kaklet. Och jag har bestämt mig för att inte fuska med träningen. Det bästa sättet att göra det på är att sätta ett veckomål så att jag varje vecka ska ha genomfört ett visst antal pass på gymmet.

Lyckligtvis har de lunchpass här som lockar vilket gör det lättare att hålla träningsschemat. Måtte de nu inte ändra innan 18e maj.

Målet är att träna minst tre gånger i veckan. Två grupp-pass samt ett individuellt klassiskt styrkepass med konditionsdel.
Målet ska uppnås genom ett fast träningsschema för gruppträningen:
Onsdagar Sh'bam och fredagar CXWORKS.

Sen är det där med kosten som jag slarvar med ibland. Det måste bli ett slut på det. Förutom skräpmat och snacks måste det bli slut på de goda ostskivorna som exempel. Jag älskar ost! All sorts ost och gärna i bitar. Men det är fett och mättar föga.
Mer grönsaker varje dag. Frukt är jag hyfsat duktig på att få i mig. Särskilt genom mina yoghurt-tallrikar. Försöker även ta en frukt efter lunchen. Jag måste bli bättre på att planera maten så jag inte står handfallen, hungrig och tar vad som helst som är smidigt.

Jag har bestämt mig och nu SKA jag fixa det. Fast det snart är påsk. Men ägg är OK så jag får sikta in mig på det och försöka glömma hur inbjudande chokladen är eller hur köttbullarna lockar på mig. För säkerhets skull får jag försöka träna lite extra den veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar