Summa sidvisningar

onsdag 24 april 2013

Duktig

Jag måste bara få säga att jag är så grymt nöjd med mig själv som tog tag i deklarationen. Eftersom jag har enskild firma är det inte bara att skriva under och skicka iväg eller använda e-legitimationen.

Nej, det ska gås igenom momsbilagan, redovisas vinst, fyllas i på gröna sidan och skickas med bilagor. Allt måste gås igenom så att det stämmer för att missa något får stora konsekvenser.

Så jag har skjutit på det där med deklarationen ganska länge. Sagt att jag ska göra den, snart. Inventeringen var klar runt årsskiftet men mycket annat ska ju gås igenom, poster ev justeras osv.

Så, idag, tog jag äntligen tag i det. Jag har deklarerat klart och jag känner mig väldigt duktig. Och eftersom inte Skatteverket ger mig en klapp på axeln så ger jag mig den själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar