Summa sidvisningar

torsdag 18 april 2013

Hjärtat på rätta stället

Hjärtat, jag vill ha hjärtat, på rätta stället sjunger barnkören i vår kyrka.
Hjärtat är viktigt, vid måste vara rädd om hjärtat.
Har du hjärtat på rätta stället?

Idag laddade jag ner appen Gå för hjärtat till min mobil. Genom att aktivera den när du går en promenad, lång som kort, stöder du forskningen kring hjärtsjukdomar hos kvinnor. Det är ett faktum att symptomen för hjärtsjukdomar hos kvinnor är helt olika männens och därför missar läkarna ofta dessa.

Jag har laddat ner appen och provat att aktivera den när jag gick och postade dagens postskörd. Det var ingen lång sträcka men bättre än ingenting i alla fall. Och jag känner mig motiverad att ta en extra promenad. För varje km vid går skänks en krona till forskningen. Det låter kanske lite med en krona men många bäckar små. Ju fler vi  är, desto mer pengar blir det. Och varje krona är bättre än inget alls. Så kom igen och gå för hjärtat du också.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar