Summa sidvisningar

söndag 23 juni 2013

Semesterstress

Så är den sköna svenska sommaren här. Molnig, grå och regnig. Men  då och då dyker de fina dagarna upp som pärlor i en mussla. Tänk om man kunde göra som alla barn och ta sommarlov. Då gör det inget om det regnar ibland för man kommer ändå vara ledig de fina dagarna. Som vuxen har man inte den ynnesten och kanske är det därför vi blir så semesterstressade. Vi vill inte slösa bort den korta ledigheten på att gå under ett paraply eller sitta och titta ut genom ett fönster. Stressen att sola och få en fin färg, stressen att varva ner i en solstol.

I år, liksom föregående år, kommer jag ha en vecka semester. Jag är ju själv i företaget och har ständigt öppet eftersom jag är helt web-baserad. Webshopar stänger inte, de är öppna för köp 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 52 veckor om året.  Men jag ska försöka njuta av min ledighet, inte stressa bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar