Summa sidvisningar

onsdag 30 januari 2013

Det finns inga genvägar till en hälsosam kropp!

Det är viktigt att ta hand om sig själv. Vill du ha en hälsosam kropp så finns det inga genvägar och ingen annan kan göra det åt dig.

Ett hälsosamt liv börjar i huvudet! Beslutet att faktiskt ta tag i sitt liv, sluta slöa i soffan med både fredagsmys och lördagsgodis och chips eller godis hela helgen. Alla vet det, egentligen, ändå är det så många som inte gör det. Det är ingen hemlighet för några få utvalda.

En hälsosam kropp uppnås bara genom sund kost och någon form av regelbunden träning. Alla faller då och då, men de som lyckas i slutändan är de som reser sig upp istället för att ligga kvar och ge upp.

Jag säger ja till en hälsosam livsstil!
Jag säger ja till att det ibland är svårt.
Jag säger ja till den kunskap om kost vi faktiskt har.

En hälsosam kost består av mat med lågt fettinnehåll, mycket frukt och grönt och glöm inte att dricka vatten. Det är ingen hemlighet, det känner vi alla till. En varierad kost med dessa komponenter kommer ge dig en hälsosam kropp inte bara nu utan genom hela livet.

En häslosam livsstil består också av träning, att vi rör på oss regelbundet. Vilken träning vi använder är individuellt, det viktigaste är att vi tycker den är rolig. Vad spelar det för roll om jag skulle börja löpträna men bara gör det under en vecka och sen lägger av? Det är till ingen nytta alls.
Jag har prövat mig fram med konstsim, orientering och lite annat utan att fastna. Men att börja träna på gym, det var det bästa jag gjort i träningsväg. Styrketräning är avkopplande samtidigt som det ger kroppen det den behöver. Rolig gruppträning är en bra variation som kompletterar styrketräningen. Jag försöker köra tre pass i veckan, gruppträning, kondition och styrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar