Summa sidvisningar

onsdag 31 december 2014

Nyår! Ett nytt kapitel i ditt liv.

Nyårsafton 2014. Tid att reflektera en smula, men inte för mycket. För att ändå bli lite sentimental så tänker jag just nu på att 2014 gått och 2015 står för dörren. 2014 är färdigt, du kan inte förändra det eller lägga till något. 2015 ligger framför dig som ett blankt pappersark, redo att fyllas. Ett nytt kapitel i våra liv. Till viss del har vi väl redan börjat fylla våra almanackor men inget är definitivt ännu för vi är inte där. Ibland blir saker precis som vi planerade em, ibland blir det inte alls som man tänkte. Faktum är att vi inte vet något om 2015 idag och helheten ser vi i backspegeln.

Året som har gått har bestått av bra saker men också en del som inte blev som det var tänkt. Den jag är idag är inte den jag var nyårsafton 2013, mina planer för framtiden är inte heller samma somdå. Mycket har hänt i år och mitt liv har tagit en ny och mycket oväntad vändning. I början av det här året arbetade jag fullt ut med mitt företag. I slutet av året jobbar jag fortfarande med mitt företag men studerar också till vårdadministratör.

Jag hade inga planer på vidareutbildning i början av året, det bara hände ändå. Att plugga och träffa andra människor är ett otroligt lyft för mig som de senaste sex åren arbetat ensam utan social kontakt. Jag var lite nervös i början att jag skulle ha tappat min sociala kompetens och prata ihjäl klasskamraterna. Skulle jag bli accepterad av de andra? Skulle jag bli utanför? Självförtroendet var inte på topp. Rädd att inte passa in, rädd att inte fixa det. Allt det kom på skam. Det är ett härligt gäng tjejer och jag känner mig som en del av dem. Lyckades dessutom plocka ett VG på den stora tentan i slutet av terminen. Visst var det tufft med kombinationen julrush på jobbet och tentaplugg men det gick.

Hälsan har varit upp och ner men mest upp. Diskbråcket som jag haft under en lång lång tid verkar äntligen ge vika. Stressen har påverkat mig men jag lär mig mer och mer att hantera det.

Nu ser jag fram mot ett nytt kapitel i mitt liv. Jag är övertygade om att det kommer bli spännande. Nu är det upp till mig hur jag tar vara på det. Jag vill skicka med denna tanke till dig som läser. Ett helt nytt år ligger framför dig. Det gamla kan du inte förändra men det som ligger framför dig är ditt ansvar. Vad gör du av det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar