Summa sidvisningar

torsdag 31 oktober 2013

kvällsandakt

Ikväll vill jag dela min andakt med er. Det bibelord jag just läst är fullt av omsorg och kärlek och värmer mitt hjärta och styrker mig. Kanske finns det någon därute i cyberspace som behöver detta just nu.

Måtte han i sin härlighets rikedom ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin ande, så att Kristus genom tron kan bo i era hjärtan med kärlek. Stå fasta och var stadigt rotade i honom, så att ni tillammans med alla de heliga förmår fatta bredden och längden och höjden och djupet och lära känna Kristi kärlek som är väldigare än all kunskap, tills helaGuds fullhet uppfyller er. Han som verkar i oss med sin kraft och förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka, hans är härligheten genom kyrkan och genom Kristus Jesus, i alla släktled i evigheters evighet, amen.
(Efesierbrevet 3:16-21)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar